• Increase font size
  • Decrease font size

Wycieczka na Węgry

Drukuj PDF

W dniach 27-29 maja 2013 mieliśmy możliwość zwiedzenia kraju naszych bratanków i do szabli i do szklanki.

Pierwszego dnia zobaczyliśmy dawną stolicę Węgier - Esztergom z bazyliką św. Stefana, w której skarbcu znajdują się liczne przedmioty liturgiczne. Najstarsze z nich liczą prawie tysiąc lat. Z kopuły bazyliki roztacza się szeroka panorama okolicy.
Następnie przejechaliśmy do Szentendre, które ze swoimi wąziutkimi ulicami i malutkimi domkami przypomina Bałkany. Tutaj zwiedziliśmy Muzeum Marcepanu, gdzie znajduje się model parlamentu oraz inne kunsztowne rzeźby ze słodkiej masy. Wieczorem odbyliśmy rejs stateczkiem wzdłuż Dunaju.
Dwa następne dni spędziliśmy na zwiedzaniu Budapesztu. Zobaczyliśmy m.in. Wzgórze zamkowe, kościół Macieja - miejsce koronacji królów węgierskich, bazylikę św. Stefana z relikwią św. Stefana, Plac Bohaterów, Parlament. Jadąc kolejką oglądaliśmy wyspę św. Małgorzaty, a chwilę oddechu złapaliśmy w Lasku Miejskim. Wieczorem podziwialiśmy nocną panoramę miasta ze wzgórza Gellerta.
W trakcie wycieczki skosztowaliśmy węgierskiego langosza oraz zakupiliśmy słynne węgierskie salami oraz papryczki.
Wycieczka dostarczyła nam niezapomnianych wrażeń oraz nowych wiadomości dotyczących kultury i historii Węgier.